söndag 5 juni 2011

Gapar tomt!

Det har varit en hel del fiske faktiskt de senaste veckorna och alldeles för lite skrivande. Jag har hittat ett riktigt fiskeparadis, besökt både insjö och kust samt besök i Baltak och Svartån i Mjölby. Så jag måste känna mig nöjd med min uppladdning inför min Norgeresa om ett par veckor! Det är nu som flugaskarna gapar som mest efter påfyllning och det är nu som tiden saknas men jag hoppas att jag kan visa några alster under min uppfyllningsperiod som startar..... NU =)
Men först....
Efter förra årets Norgetripp där jag hade ett fantastiskt fiske med en superpuppa som jag gjorde med foam så behöver jag fylla på det förrådet eftersom fisken tuggade sönder flugorna.
Bitmärken efter ett flertal både harr och öring syns på denna slitna fluga som var riktigt bra i vattnet, förmodligen mycket eftersom den inte tappar sin färg då kroppen består av foam. Jag har fiskat med de klassiska dubbade flugorna också men det är helt klart dessa med foam som fungerar bäst för mig. Så därför börjar jag med en bindbeskrivning på denna superpuppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar