lördag 27 november 2010

Gräslig fluga

Jooodå visst funkar det att binda med gräset!!

Vingen på nattsländan blev precis som jag ville ha den, en bra struktur och fina färger. Dessutom var den lätt att få dit och forma, ett bra material. Innan färgsättning och innan vingen fästes på kroken så lackade jag vingen på båda sidor. Tog lite lack på fingrarna och strök över vingen, verkar hålla bra. Testdrog lite i en annan gräsvinge och lacken håller ihop vingen riktigt bra.




Det gick även att tvinna gräset så att det blir som ett tunnt rep, detta gjorde jag en tjecknymf av som färgades på ovansidan med samma färg som nattsländan, blev väl sådär... men det funkar =)

Jag har även gjort några vingar som jag ska testa senare, till en dagslända med vingar upp i luften. Enkelt, bara att lägga gräset i vingbrännaren, klippa rent och bränna kanterna, lacka vingen och sedan färdigt!

Kan undra om jag hittar fler bindbara växter i trädgården, under all snö?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar