tisdag 17 november 2009

Slightly More Sophisticated foam beetle (SMS-beetle)

Har gjort ett försök att få till en SMS-bagge a'la Hagström. Klurigt men för att vara första försöket så är jag skitnöjd! Ruskigt bra beskrivning Ulf bjuder på måste jag säga. Det enda som stör mig är att jag var tvungen att använda en krok med stor ögla vilket stör helhetsintrycket, men som sagt första baggen så jag ska inte klaga.


Just nu torkar undersidan så jag försöker få till benen rätt och sedan blir det att lacka ovansidan. Mäster Hagström skriver på sin blogg att han använder en matt lack till ovansidan. Måste testa med ett industrilack jag fått och se hur det blir på en provbit och jämföra med det vanliga lacket och snabblim.
Så nu är min första SMS-bagge lackad och klar. Jag gjorde den lite blankare än matt =). Har testat nagellack, industrilack, superlim & vanligt fluglack men det som jag fastnade för efter granskning av provbiten var superlimmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar