söndag 2 januari 2011

Stativ och fluga

Efter att ha funderat en stund så pysslade jag idag ihop ett kamerastativ. Det gör att jag inte behöver flytta på bindstädet för att få till hyffsade bilder på flugorna när dom sitter i käftarna på städet. Mitt kamerastativ kan jag fästa i bordet och kameran kommer i perfekt höjd i förhållande till flugan.


En mindre variant av snabbtving utgör själva fästanrodningen i bordsskivan. Sedan har jag skruvat fast en träkloss och på den ett burklock. Detta är prototypen, så när du läser detta så har jag satt fast en träskiva istället eftersom stativet blir mer stabilt då.



Efter stativbygget så blev det lite förtyngda flugor att fylla ut asken med. Gjorde några som den på bilden med biotkropp ribbad med koppartråd och påfågelherl bakom tungstensskallen. Några fick även rapphönehackel bakom skallen. Det blir finemang till årets harrfiske =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar